Dwie sztuki jednego z najlepszych modeli marki Toyota, miałem okazję złapać na w swoim obiektywie. Legendarna już i rosnąca w cenie Supra MK4 z silnikiem 2JZ i najnowsza odsłona, po długiej nie obecności, Supra MK5 wymyślona przez Toyota i zbudowana przy współpracy z BMW.
Dwa samochody, które dostarczają mnóstwo emocji osobą zwanymi pertrolhead’ami. Jak jeździ nowa odsłona legendy? Miałem możliwość zrobienia kilku ładnych okrążeń naszych łódzkich dzielnic. I precyzja prowadzenia stoi na wysokim poziomie, ciasny układ kierowniczy, pewne prowadzenie w trybie sport, to coś, do czego BMW nas przyzwyczaiło w swoich M, tutaj też zostało to przeszczepione.
Silnik, jaki mieliśmy pod maską oczywiście zapożyczony z BMW, nie było to 3.0 a 2.0 z turbodoładowaniem typu twinscroll o mocy nominalnej 258 km. Byłem lekko rozczarowany, że nie jest to topowa odmiana 3.0, lecz mówię, spróbujmy i przejdźmy się. A tutaj spore zaskoczenie, dzięki temu, że jest to 2.0 mamy mniejszą masę samochodu, bo sam silnik nie jest tak ciężkim elementem, wyważenie tego samochodu się polepszyło, co daje szybsze reakcje samochodu na skręcanie i jego chęć do wykonywania takich manewrów.
Warto pamiętać, że jest to nadal Supra z napędem RWD. Z aktywnymi systemami czy nawet lekko ogłupionymi w trybie sport, auto posiada bardzo dobrą trakcję, a wyłączając wszystko nawet i poślizgi się pojawiają. Jedynie co moim zdaniem jest nie do końca dobre to wnętrze, które jest zlepkiem starych części z różnych modeli BMW, choć wyświetlane zegary są super czytelne i typowo nastawione na jazdę torową z wielkim obrotomierzem, niczym w Lexusie LFA.
Podsumowując, niesamowite przeżycie, mieć do dyspozycji dwie legendy mk4 i Mk5, z czego ta nowa odsłona naprawdę dobrze wyszła Toyocie, nawet jeśli tworzyli ją w większej części Bawarczycy. Samochód ma bajeczną linie, dobre osiągi seryjnie i potencjał na modyfikacje, bo części jest dużo. Modyfikacje nowej generacji Supry możecie zobaczyć na kanale Caroseria gdzie Łukasz Bąk pokazał całe etapy modyfikacji. A co do starszej generacji to chyba każdy fan motoryzacji wie, że Supra MK4 i silnik 2JZ to najlepsze bazy do ogromnych mocy 1000+ i nietuzinkowych szalonych projektów.
Oczywiście zajrzyjcie także na konto Instagram właściciela tej złotej Mk4 @dziadekgruz
Dzięki także za pomoc naszemu przyjacielowi z @bloogwheeldrive